Zmiany w zarządzie KRUK S.A.
W dniu 30.04.2020 roku KRUK S.A. poinformowała o zmianach w składzie zarządu spółki. Ze względów zdrowotnych rezygnację ze stanowiska członka zarządu złożyła Agnieszka Kułton odpowiedzialna za obszar zarządzania wierzytelnościami. Dotychczasową funkcję będzie pełnić do 28 maja tego roku. Równocześnie Piotr Krupa zarekomendował Radzie Nadzorczej KRUK S.A., aby z dniem 29 maja do zarządu spółki dołączył Piotr Kowalewski, który od ponad 16 lat ściśle współpracował z Agnieszką w KRUKu i budował z nią wspólną wizję i rozwój obszaru zarządzania wierzytelnościami. Piotr (39 lat) aktualnie pełni rolę dyrektora odpowiedzialnego za Obszar Zarządzania Niezabezpieczonymi Wierzytelnościami Detalicznymi w całej Grupie KRUK.
– Nigdy nie ma dobrych momentów na tego typu zmiany. Te, które dzisiaj mamy do przekazania są przemyślane, uzasadnione i jesteśmy na nie dobrze przygotowani. Pierwszą informacją jest podjęcie decyzji przez Angieszkę o rezygnacji z pełnienia funkcji członka zarządu ds. Zarządzania Wierzytelnościami. Po 18 latach w KRUKu i po 14 latach w zarządzie, podjęła ona trudną decyzję o swojej rezygnacji z przyczyn zdrowotnych. To, czego ze swoim zespołem dokonała Agnieszka, dzięki ciężkiej i systematycznej pracy, to wysoka jakość i efektywność naszych procesów operacyjnych. Szanuję decyzję Agnieszki, rozumiem ją i jednocześnie jestem spokojny o kontynuowanie jej wizji i pracy przez Piotra Kowalewskiego, którego dzisiaj zarekomendowałem Radzie Nadzorczej w celu powołania do zarządu KRUK S.A. Piotr to lider z wieloletnim doświadczeniem w procesach operacjach w Polsce, jak i w zarządzaniu międzynarodowym – komentuje Piotr Krupa, prezes zarządu KRUK S.A.
Niezależnie rezygnację, podyktowaną ważnymi powodami osobistymi, złożyła Iwona Słomska, członek zarządu ds. PR, Marketingu i Zasobów Ludzkich. Iwona pozostanie we władzach spółki do końca lipca 2020 roku. Do tego czasu jej obowiązki zostaną przekazane pozostałym członkom zarządu KRUKa i od 1 sierpnia 2020 roku zarząd liczył będzie czterech członków.
– Mam do przekazania jeszcze drugą wiadomość o decyzji, którą podjęliśmy razem z Iwoną Słomską. Po wielu latach wspólnego rozwoju organizacji dobiegł końca etap mojej i Iwony współpracy. Doceniam i dziękuję Iwonie za ogrom pracy i zaangażowania, jakie przez lata włożyła w budowanie KRUKa. Procesy, za które Iwona jest odpowiedzialna, będą kontynuowane bez zakłóceń, a jej managerowie raportować będą docelowo do poszczególnych członków zarządu. Wzmacniamy też rolę i odpowiedzialność managerów odpowiedzialnych za te funkcje w spółkach lokalnych – komentuje Piotr Krupa. – Jestem przekonany, że podjęte dzisiaj decyzje, są dobre zarówno dla Agnieszki i Iwony, jak i dla samego KRUKa. Dla mnie KRUK był, jest i będzie moją pracą i pasją – firmą którą założyłem i chcę rozwijać dalej. W zarządzie pozostaje ze mną Michał Zasępa i Urszula Okarma, którzy deklarują jeszcze mocniejsze zaangażowanie i motywację, aby dalej rozwijać KRUKa. Mam nadzieję, że niebawem do składu zarządu dołączy Piotr Kowalewski, który od lat współpracował bezpośrednio z zarządem. Przed nami jeszcze wiele szans biznesowych i planów, które zamierzamy zrealizować. Oczywiście dziś mamy do czynienia z pandemią koronawirusa i wiele zależy od otoczenia, w którym będziemy funkcjonować, ale jeszcze więcej zależy od nas – kończy Piotr Krupa.