Mar 12 2018

KRUK z nową kampanią marketingową i dwa lata od pierwszej konsolidacji na rynku polskim

Tuż przed zbliżającym się okresem wiosennych porządków, Grupa KRUK 12 marca 2018 r. rozpoczęła nową kampanię marketingową. Zachęca w niej Polaków do porządkowania swoich domowych budżetów oraz podkreśla, że każdy człowiek to osobna historia i inne podejścia do zadłużenia.

Kampania ma na celu przekonać zadłużonych Polaków, że unikanie spłaty długu (nawet najmniejszego) niekorzystnie wpływa na nasze życie. W końcowym rozrachunku pochłania więcej energii niż zmierzenie się z tym tematem. Zwłaszcza, że zwykle okazuje się, że nie jest to wcale takie trudne, jakby mogło się początkowo wydawać.

– Jesteśmy w stanie pomóc osobom zadłużonym na różnych etapach – także gdy sprawa znajduje się już u komornika. Każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie, doradcy z KRUKa dobierają najlepsze rozwiązania do sytuacji danej osoby. – mówi Piotr Krupa, prezes KRUK S.A. – Nowa kampania KRUKa została przygotowana w oparciu o konkretne potrzeby zgłoszone nam przez osoby zadłużone, które zaprosiliśmy do badań i podzielenia się z nami swoimi potrzebami i doświadczeniami. W oparciu o nie powstało sześć spotów – sześć odrębnych historii opartych o przykłady z życia klientów naszej firmy. Do każdej z nich zostały dopasowane produkty oferowane przez KRUKa, tj. rozłożenie zadłużenia na dogodne raty, korzystanie z platformy e-kruk, spotkanie z doradcą terenowym, możliwość korzystania z programu bonusowego, wsparcie w sprawach, które są już u komornika czy rozwiązania dla osób pracujących dorywczo. – dodaje Krupa.

Jest to pierwsza tego typu kampania (produktowa) z branży firm zarządzających wierzytelnościami. Spoty pojawią się w telewizji, radiu i internecie.

Dwa lata od pierwszej konsolidacji

KRUK, ze swoim charakterem innowatora na rynku zarządzania wierzytelnościami, niezmiennie chce wyznaczać trendy i wykorzystywać kolejne szanse rynkowe. Jako pierwsza polska firma z tej branży wyszliśmy za granicę w 2007 roku. W 2008 roku jako pierwsza firma wprowadziła prougodowe podejście w zarządzaniu wierzytelnościami, wsparte szerokimi kampaniami medialnymi. KRUK otworzył też rynek sprzedaży portfeli zabezpieczonych hipotecznie w Polsce. Następnie spółka rozpoczęła rozwój w krajach Europy Zachodniej inwestując w Niemczech, Włoszech oraz Hiszpanii.

– Mamy ambicje być liderem kolejnego segmentu w Polsce – wtórnego rynku obrotu wierzytelnościami. Konsolidacja na rynku polskim nie jest nam obca. – powiedział Piotr Krupa. – W kwietniu br. mija dokładnie 2 lata od podpisania umowy inwestycyjnej na przejęcia udziałów w spółce Presco Investments S.à r.l. Portfel zawierał 2 miliony spraw o łącznej wartości nominalnej 2,7 miliarda złotych. To był kluczowy krok w rozwoju KRUKa na rynku polskim. Dzięki tej inwestycji mogliśmy otworzyć trzeci oddział Grupy w Polsce w mieście Piła zatrudniając początkowo 89 osób. Dziś mamy już tam 118 pracowników i jesteśmy jednym z największych pracodawców w mieście. – dodaje Krupa.

Profil osoby zadłużonej w Polsce

Średnio osoba zadłużona w Polsce ma do spłaty dług w wysokości około 5400 złotych. Taka osoba to najczęściej 47–letni mężczyzna z małego miasta na zachodzie Polski. Zwykle zalega z zapłatą za usługi bankowe (47%), rachunki telefoniczne (16%) i usługi radiowo-telewizyjne (15%) oraz nie opłaca ubezpieczenia (14%).

Jak pokazują dane Grupy KRUK, niemal co dziesiąta osoba w Polsce jest zadłużona. Biorąc pod uwagę liczbę mieszkańców w danym województwie, to statystycznie największy procent osób zadłużonych mieszka w województwach kujawsko-pomorskim, dolnośląskim, lubuskim i zachodniopomorskim – to ok. 14% osób mieszkańców tych województwie.

– Możemy stworzyć profil statystycznej osoby zadłużonej. Wiemy jednak, że za każdym zadłużeniem kryje się inna historia, inna osoba, inne okoliczności. Każda ma inne powody swojego zadłużenia i inne sposoby radzenia sobie z nim. W KRUKu przede wszystkim patrzymy na te problemy przez pryzmat człowieka. – mówi Piotr Krupa – Osoby zadłużone w wielu przypadkach potrzebują pomocnej dłoni i KRUK ją do nich wyciąga. Ten model biznesowy oparty na rozkładaniu zadłużenia na raty dopasowane do możliwości finansowych jest filarem naszej organizacji. Jest on niezwykle uniwersalny i właśnie dzięki niemu możemy rosnąć jako organizacja nie tylko w Polsce, ale i w Rumunii, Czechach, Słowacji, Niemczech, Włoszech oraz Hiszpanii.